7 Nisan 2013 Pazar

Oğuz Atay - Tehlikeli Oyunlar || Kitap Yorumu

Arka Kapak
Kişinin kendiyle savaşmasını ve yenmesini,kendini dönüştürmesini hayatî bir sorun olarak algılamaya çağıran,çarpıcı ve sarsıcı bir roman.Romanın baş kişisi Hikmet Benol,toplumdaki yoğun kargaşanın temelinde yatan gerçekliği araştırırken,gerçeklerle içtenlikle ilgilenmenin toplumu yönetenlerce tehlikeli görüldüğünü seziyor ve "oyun oynuyormuş gibi" ilgilenmenin ve yaşamanın yollarını araştırıyor.Ve hem "tehlikeli" hem de "oyun" la dolu bir yolda gidebileceği son noktaya kadar ilerliyor.
İletişim Yayınları / 474 Sayfa
-
Kitap kardeşliği etkinliği ile için aldığım Oğuz Atay - Tehlikeli Oyunlar'ı bugün sonunda bitirdim. Fazla zorladı beni açıkçası bittiğinde başım ağrıyordu o derece. İlk bölüm gereğinden fazla bunaltıyor insanı ama ikinci bölüme başladığınızda  devam etmeniz için sizi cesaretlendiriyor. Gerçi en güzel kısmı da 2. bölümdü. Sevgi'nin hikayesi, Hikmet'in hikayesinden daha çok ısıtıyor insanın içini. Kitap boyunca Hikmet ile beraber bende sıyırdım kafayı yer yer :)
Puanım: 5/3.5
Altı Çizili Cümeleler ;



Vikitap Puanım 10/7
Biraz elim bol davranmış bile olabilirim puan konusunda.

Satın alabileceğiniz siteler;



8 yorum:

  1. insanı deliliğe teşvik eden bir kitap bence.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Hikmet'i anlayacağım diye deli oluyor insan. :)

      Sil
  2. ama Oğuz Atay kitaplarının hepsinde böyle bir durum var aslında. sanki doğru olanı onlar yapıyormuş da biz yanlış yaşıyormuşuz gibi hissediyor insan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu okuduğum ilk Oğuz Atay kitabıydı o yüzden genelleme yapamıcam ama bu kitaba başlamadan önce bundan sonra da Tutunamayanlar'a başlarım demiştim. Kitap bitince biraz erteledim :))

      Sil
  3. Kitabın olay örgüsü nedir ?

    YanıtlaSil
  4. Kitabın karakterleri, özeti vs. keşke böyle şeyleri de yazsaydınız da biraz daha fazla bilgi sahibi olsaydık. Eğer yapabilirseniz, sayfanıza bunları da koymanızı rica ediyorum. T.K

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğa yeni yazmaya başladığım zamanlar olduğu için yorumlarım o zaman hep kısa kısa kalmış.
      Tehlikeli Oyunların baş karakteri Hikmet anlatım dili biraz karışık yani söz konusu Oğuz Atay olunca çok düz bir dil beklemiyor bizi. Olaylar Hikmet Benol'un üzerinden akıyor hatta söylemem gerekirse bir nevi Hikmet'in içsel sorgularını okuyoruz.

      Sil
    2. Hikmet karakterinin, sevginin bilgenin, albayın özellikleri nedir mesela. ben anlamakta güçlük çektim de biraz.

      Sil

Yorum için teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...