13 Nisan 2013 Cumartesi

Kürşat Başar - Sen Olsaydın Yapmazdın, Biliyorum. || Kitap Yorumu


"Edebiyat, olağanı olağanüstüye dönüştürür. Bu kitabı okurken ilk aklıma gelen cümle bu oldu. Yaşamsal olanla zihinsel olanın birbirini beslediği bir yazma biçimi, çağrışımlarla anılarda kurulan, ritmi hiç düşmeyen bir edebiyat, anlatım temposu..."
- Doğan Hızlan
"Çok az romanda üslup, yazım tekniği ve tema birbirlerini bu denli çarpıcı biçimde tamamlamıştır. Üslup temayı, hiçbir romanda bu denli yeniden biçimlendirmemiş, yaratıcılığın ve yaratılanın adı üslup olmamıştır. Post-modernizmin ne olduğunu merak edenler bu romanı okusunlar. Başar, hiçbir şekilde post-modernist değil ama roman post-modernizmin ta kendisi..."
- Ali Bayramoğlu

Sayfa Sayısı: 115
Baskı Yılı: 2012
Dili: Türkçe
Yayınevi: Everest Yayınları
#

Aslında görüldüğü üzere ince bir kitap ama bu hafta ananem bizdeydi o yüzden kitaba pek vakit ayıramadım ve 1 günde bitecek kitap 4 gün elimde süründü. Dün artık isyan edip bitirdim kitabı. 
Kürşat Başar'ın 3 kitabını aldım ve en çok öneriyi Başucumda Müzik almasına rağmen ben bununla başladım Kürşat Başar okumaya ve sevdim. Dili yalın akıcı ama karakter analizini çok uzun tutuyor sanki.
Kitabın başında Selin'i, Elfe'yi ve Nevit'i (buda nasıl isimse) tanıyoruz. Yapılarını çözüyoruz. Beni en çok etkileyense Selin'in güçlü duruşu oldu. Evet hatalar yaptı, yanlışlar yaptı, acılar çekti ama hep ayakta kaldı. Acıyı yenemedi ama onunla yaşamayı öğrendi. Diz çökmektense direndi.
Birine çok yakınken aslında arada uçurumların olmasını gördüm. Ve o uçurumlarda azıcıkta kendimi gördüm.
Kitapta bir çok güzel yer olmasına rağmen beni kalbimden vuran son sayfa oldu. O mektup ve o mektubun son satırları içimi söktü diyebilirim. Belki annem olmasa ağlardım da bilemedim şimdi.
Kitap bittiğinde ise içimden geçirdiğim cümle şu oldu ; Keşke insan aşık olacağı insanı seçebilseydi.
Puanım: 5/4

Altı çizili cümlem çoktu ama ben sadece bir tanesini paylaşmak istiyorum.


Bahsettiğim mektuptan bir bölüm.
D&R'dan %22 indirim ile alabilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum için teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...