28 Ağustos 2014 Perşembe

Mim # Zıt Kitaplar


Biliyorum bu ara kitap yorumundan çok mim yapar oldum . Bunun sebebi tekrardan işe girmem. Gerçekten kitap okuyacak zamanım o kadar az oluyor ki bende buna bir çözüm buldum iş yerinde e-book okuyorum telefondan çaktırmadan. Gerçi müdür yardımcısı çaktı ama olsun:D Yakın zamanda 2 kitap yorumu gelecek. Biri GKK Blog Tur kapsamında diğeri sonunda benimde başlayabildiğim Ateş serisinin ilk kitabı.
Bu da öyle bir duyuru olsun neyse gelelim mim'e Elif yani okuryazar beni mimlemiş konu Zıt kitaplar 9 kategoride kitaplığımızdaki zıt kitapları inceleyeceğiz.

1. Alım Zamanına Göre; Yani kitaplığınızdaki en eski ve en yeni kitap. 
Eski kitabı bulana kadar canım çıktı yemin ederim.
Ayşenur Yazıcı - Bedriye (2002) ortaokulda Türkçe öğretmenim hediye etmişti ve eskilerden elimde kalan tek kitap bu sanırım.
En yeni kitabım ise Helene Wecker - Golem ve Cin.
D&R'ın 9.90 kampayasından dayanamayıp alındı. Alınmasa pişman olunurdu:D
Ciddi anlamda merak ettiğim bir kitap umarım kısa sürede vakit bulup okumaya başlayabilirim.


2. Fiyatına göre; İlk kategoride mantığı anladığınıza göre fazladan gevezelik etmicem. 
Kitaplığımdaki en ucuz kitap 4.75 tl ile Arthur Phillips - O Şarkı Sensin. Aslında daha ucuza aldığım kitaplar da var ancak onlar ikinci el o yüzden bunu yazdım^^ Aldığım gibi duruyor kitaplıkta. Neden aldım hala bilmiyorum:/
En pahalı ise tabi ki PEGASUS Yayınlarından Marie Lu - Efsane. Ama şöyle bir gerçek var ki verdiğim her kuruşa değerdi yani pişman olmadım. Hatta 2. kitap için 98543456413541543 gözle bekliyorum. Çok bekletme Pegasus LÜTFEN! Yorum için tık.
3. Anlatıcısına Göre;
Bu kategoride Elif'ten kopya çekmiş olabilir miyim? Kesinlikle olabilirim. Onun mimini okurken bu kategoride Tatlı-Ayaklı Bela'yı görünce benim de aklıma anında Colleen Hoover - Hopeless serisi geldi. İlk kitap Umutsuz, Sky tarafından ikinci kitap ise Dean Holder'in ağzından anlatılıyor. Eğer hala bu seriyi okumadıysanız nooooooooooolur okuyun! Beğenmezseniz her türlü hakarete açığım, o derece güzel. 
Yorumu İçin; Umutsuz / Yeni Bir Umut


4. Kapağına Göre Zıt Kitaplar;
Zaten yeni favori 10 kapak seçmiştim ama olsun yine seçerim sorun değil. Bu kategori için en güzel kapak için Laini Taylor - Duman ve Kemiğin Kızı'nı seçtim konusu yüzünden merak ediyorum ama ama serinin devamı yok diye elim gitmiyor bir türlü. 
En kötü kapak ise Kristen Middleton - Ateşli Dişler bu kitap bu kadar kötü kapağı hakedecek ne günah işledi bilmiyorum ama kitaplığımdaki en kötü kapaklardan biri kesinlikle. Keşke orjinal kapak kullanılsaydı diyorum.
Yorum için; Ateşli Dişler.

5.Uyruğuna Göre Zıt Kitaplar:
Bu kategoride yerli ve yabancı kitabı ele alacağız^^
Aslında yerli kitabı seçmekte inanılmaz zorlandım ama sonunda Şebnem Burcuoğlu - Kocan Kadar Konuş'ta karar kıldım. Okurken çok eğlendiğim bir çiklit tarzı kitaptı. Türk aile yapısının içine güm diye düşüyorsunuz :D Yorum için: Kocan Kadar Konuş
Yabancı kitapta ise tercihim; Federico Moccia - Gökyüzünün Üzerinde 3 Metre oldu. Kitabı olduğunu bilmeden filmini izlemiş bayılmıştım. Tabi bunda Mario Casas'ın da çok büyük payı var ama neyse. Kitabını da kısa sürede okuyacağım. Film yorumu için: Aşka Yükseliş.

6. Kalınlığına Göre Zıt Kitaplar:
İnce olarak 98543341 tane kitabım var o yüzden zor oldu ama en sonunda buldum en incesini.
72 sayfa ile Albert Camus - Tersi ve Yüzü okuma şenliği kapsamında okumuştum ve ince olmasına rağmen derindi. Üstelik okuduğum ilk Albert Camus kitabıydı, dilinden korkarak başlamama rağmen hiçte korktuğum gibi olmadı. En kalın kitabım ise George R.R. Martin - Taht Oyunları. Henüz okumadım ve dizisini de izlemedim çünkü okumadan izlemek istemiyorum. Ama kitabın kalınlığı da biraz gözümü korkutuyor inşallah bir an önce başlarım :D

7. Hikayesine Göre Zıt Kitaplar:
Gerçek hikaye olarak en son okuduğum gerçek hikaye olan, Michelle Knight - Beni Bulun'u seçtim çünkü bu kitap beni inanılmaz etkiledi. Michelle'in yaşadıkları hiç kolay olmadığı gibi onları okuma ve sindirmekte kolay olmadı. Allah kimseyi bu tür şeylerle sınamasın diyebiliyorum.
Yorum için; Michelle Knight - Beni Bulun
Kurgu olarak ise Stephen King - 22.11.63'ü seçtim inanılmaz güzel bir kurguydu üstelik gerçekte olmuş olan JFK suikasti üzerinden yapılan bir tarihi kurguydu gerçekten severek okumuştum kalınlığına rağmen. Ve okuduğum ilk Stephen King romanıydı.
Yorum için: Stephen King - 22.11.63
8. Türüne Göre Zıt Kitaplar:
Bu kategoride iki tür de kitap seçeceksiniz Fantastik ve Romantik. Romantik roman için seçimim Katja Millay - Her Şey Bitti Derken oldu çünkü bayılarak okuduğum bir kitaptı. Gerçekten Josh diyorum ve susuyorum! Aslında en sevdiğim karakter ana bayan karakterdi ama yinede Josh aşık olunasıydı.
Yorum İçin: Her Şey Bitti Derken
Fantastik içinse en eğlenerek okuduğum fantastik olan Jennifer L. Armentrout - Obsidiyen'i seçtim. Deamon ile tanışmayan kaldı mı? :)
Yorum için Jennifer L. Armentrout - Obsidiyen

9. Moduna Göre Zıt Kitaplar:
Eveet geldik son kategoriye. Okurken mutlu olduğunuz ve üzüldüğünüz kitaplar.
Mutlu sonla bitmese de R. K. Lilley - Uçuşta'yı okurken inanılmaz eğlendim ve güldüğüm bir kitaptı.
Yorum için: R.K. Lilley - Uçuşta
Üzüldüğüm hatta haykırarak ağladığım kitap ise Kristin Hannah - Gece Yolu'nu seçtim. Bloğumda yorumunun olmamasına en çok üzüldüğüm kitaplardan biri Gece Yolu ama en kısa zamanda tekrar okuyup yorum gireceğim ve bu konuda kararklıyım. Eğer okumadıysanız okuyun okuyun okuyun!

Evet çok eğlendiğima ama yorulduğum bir mim oldu:
Ve bende;
Pensieve (her mimde baş adayım)
Bir Kitap Delisinin Günlüğü
Saklama Kabı 'nı mimliyorum!


11 yorum:

  1. Çok güzel bir mim olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. Mavi harikasın :3 Glorry'nin etiket tek başına çok kısa olurdu nolur beni etiketlemiş olsun diye girdim ve yeeeey *-* şimdiden heyecanlandım bak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mimlerken yapar mı acaba diye ikileme düşmüştüm ama iyi etiketlemişim^^
      Merakla bekliyor olacağım videoyu *-*

      Sil
  3. Çok eğlenceli bir mim'e benziyor :D Gerçekten hoş...

    YanıtlaSil
  4. Beğendiklerimiz aynı nerdeyse şu an umutsuz'u okuyorum ve dediklerine aynen katılıyorum. Süper bi mim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap zevklerimizin aynı olduğu insanları daha bi fazla seviyorum ya:D

      Sil
  5. Bilgisayar basindaysan is yerinde o zaman ebooklari bilgisayardan oku canim benim sorun olmasin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef bilgisayar başında değilim*-*

      Sil
  6. Nasıl fark etmedim ben bunu!!!
    Yapıyorum hemen :D

    YanıtlaSil

Yorum için teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...