5 Ağustos 2013 Pazartesi

Mustafa Kutlu - Mavi Kuş || Kitap Yorumu

Kitabın Adı: Mavi Kuş
Yazarın Adı: Mustafa Kutlu
Sayfa Sayısı: 211
Baskı Yılı: 2002
Dili: Türkçe
Yayınevi: Dergah Yayınları

-Arka Kapak-

Sıcaktan dili dışarı düşmüş bir köpek sarsak, ağır ve bezgin adımlarla meydanı bir baştan ötekine geçip köşedeki kasabın önünde durur.
Oracıkta dikilen kıdemli sokak kedileri kendilerine benzeyen bu yaşlı köpeği umursamaz.

Kasap dükkanının gölgeli kapısında naylon şeritlerden, rengarenk boncuklardan oluşmuş bir sineklik asılıdır.

Sineklik kıpırdamaz.
Havada en ufak bir esinti yoktur.



-Değerlendirmem-
 Mavi Kuş çok merak ederek aldığım bir kitaptı ve okuduğum ilk Mustafa Kutlu eseri oldu. 
Kitabın ilk 15 sayfası olayın geçtiği köyü betimlemek ile geçiyor ve ilk bir kaç sayfası beni o kadar bayılttı ki. 
Okumasam mı acaba bile dedim sonra kendime kızdım peşin hüküm verdiğim için. 3 gündür ananem bize olduğu için okumaya pek fırsatım olmasa da  bugün nolursa olsun bitircem dedim ve bitti. 15 sayfalık betimleme kısmı geçtikten sonra,
sımsıcacık bir hikaye sizi bekliyor. Adı mavi kuş olan bir otobüste yaşananlar kah üzüyor, kah şaşırtıyor, kah güldürüyor.
Ben özellikle Bilal'in hikayesine çok üzüldüm.
Ama kitabın sonu hiç beklenmedik şekilde bitiyor ve buda ne şimdi? diye şaşırıp kalıyorsunuz.
Daha iyi olabilirdi dedim sadece sonu yüzünden çok alakasız bir yere bağlanmış sanki yazar sonunu yazmaya üşenmiş ve
kestirip atmış gibi bir izlenime kapıldım. Onun dışında kitabı da kahramanları da çok sevdim.

Puanım:5/3.5


Altı Çizili Cümleler:



  • Ne demişler; "Kendini bilen, Rabbini bilir."
  • Ben bir insanı anlamanın zor olduğunu söylüyorum. Hiç kimse dışarıdan görüldüğü gibi değildir ve bir insanı tanımak yıllar alır. Hatta uzun zamandır tanıdığınız, dost olduğunuz biri, bir an gelir, öyle bir iş yapar, öyle bir söz söyler ki; parmağınız ağızınızda kalır ve "Vay be, ben bu adamı tanıyamamışım demek ki" dersiniz.
  • Ama İstanbul bu. İçinde doğmuş büyümüş birinin yakasını kolayına bırakmaz.





2 yorum:

Yorum için teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...