2 Mart 2014 Pazar

[GKK Blog Tur] Terry Pratchett & Stephen Baxter - Uzun Dünya


Original Adı: The Long Earth
Kitabın Adı: Uzun Dünya
Yazar: Terry Pratchett & Stephen Baxter
Çevirmen: Cihan Karamancı
Sayfa Sayısı: 424
Basım Yılı: 2014
Dili: Türkçe
Yayınevi: İthaki Yayınları
Tür: Bilim Kurgu





Bilimkurgunun iki ustası Terry Pratchett ve Stephen Baxter yeni bir roman için bir araya gelip bize şu soruyu sordu:
Dünya'daki kaynaklar kısıtlı olmasaydı, insanlık nasıl gelişirdi? Paralel dünyalar arasında yolculuk yapılmasını sağlayan "adımlayıcı"nın icadıyla, asırlardır yalnız olduğu düşünülen Dünya ve insanlık için yeni bir dönem başlamıştır. Ne kadar çok kullanılırsa o kadar çok yeni dünyanın keşfedilmesini sağlayan bu aygıt, insanlığa sonsuz ihtimaller sunar. Doğuştan "Adımlayıcı" olanlarınsa buna ihtiyacı yoktur.Evrimin farklı bir yol izlemesi, dinozorların hayatta olması, homo sapienslerin var olmaması gibi "küçük" ayrıntılar göz ardı edildiğinde, yan yana sıralanan her Dünya birbiriyle aynıdır.New York Times çoksatarı Uzun Dünya, gerçek anlamıyla "başka dünyalar"ı mümkün kılıyor.Sizi bekleyen dünyalar var; yeter ki küçük bir adım atın
(Tanıtım Bülteninden)


Evet blog turunda en tembel gibi durup yorumları son dakika yayınlayan ben olsam da işte bunlar hep iş yerimin yüzünden eve yeni geldim gelir gelmezde masa başına oturup bunları yazıyorum. Ahh benim şanssızlığım! Evde olcaktım ki ne yorumlar yazardım.
Neyse bu kadar duygu sömürüsü yeter:D
Bu hafta diğer arkadaşım hasta olduğu için hep tam gün çalıştım bu kitabı çok zor ve bölük bölük okumama sebep oldu. Ama bugün azmettim ve bitirdim. 
Öncelikle şunu söyliyim bilim kurgu benim çok içinde olduğum bir kitap türü değil genelde daha duygusal şeyleri tercih ederim ama yine de kitaba ön yargısız başladım ve çokta sevdim. Bittiğin de durdum ve dedim ki böyle bir dünya olsa nasıl olur? Bunun cevabını vermeden önce kitabımızın konusuna değinelim azıcık.
Çok basitçe malzemeler ile yapılan bir icat var ortada ve bu icadın adına adımlayıcı deniyor. Bu adımlayıcı ile bulunduğumuz dünya dışındaki paralel evrende bulundan gezegenlere yada dünyalara mı desem ulaşabiliyorsunuz. Bu ulaşabildiğimiz evrene de 'Uzun Dünya' deniliyor. 
Peki bu uzun dünya bizim dünyamız gibi mi ? Hayır. Oldukça farklı bir dünyaya adım atıyoruz. İnsanlar esas dünyayı terkedip  yeni bir başlangıç yapmak adına uzun dünyaya gidiyorlar. Fakat bu dünya izole edilmiş bir yer. Yani elektrik yok, internet yok 2014'te hayat damarı sayılan hiçbir şey bu dünyada yok. Bunun sebebi de metal, çelik, demir vs hiçbir şeyin bu dünyaya kabul edilememesi.
Tüm bunların dışında bir de Jashua var Jashua'nın kendince yetenekleri var. Jashua'nın Lobsang ile tanışması var.  Tüm bunlar ve uzun dünyanın büyülü atmosferine açılan kapı için en yakın kitapçıya gidin ve Uzun Dünya'yı edinin!

Bu arada söylemeden geçemeyeceğim kitabı iki yazar birlikte yazmasına rağmen bu sizi hiç rahatsız etmiyor.

Destekleri için İthaki Yayınları'na teşekkür ederim/z.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum için teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...