15 Eylül 2013 Pazar

Dizi Yorumu #1 ; Fringe

Tür: Bilim kurgu, korku, gerilim, drama
IMDb Puanı: 8.4
Senarist: J.J. Abrams, Alex Kurtzman .Roberto Orci
Oyuncular: Anna Torv, Joshua Jackson, John Noble, Lance Reddick, Kirk Acevedo, Blair Brown, Jasika Nicole
Tema müziği bestecisi: J.J. Abrams
Ülke: ABD
Sezon sayısı: 5 (100 Bölüm)
Kanal: FOX
Yayın tarihi: 9 Eylül 2008 – 18 Şubat 2013


Bilimkurgu, drama ve gerilimin iç içe geçtiği yapımda bir özel ajan, bir bilim adamı ve oğlundan oluşan üçlümüz, bir dizi inanılmaz olayla bağlantılı ölümcül bir gizemi çözmeye çalışıyorlar...
Tüm yolcuların ve mürettebatının ölmüş olduğu, içinde hiçbir hayat belirtisi bulunmayan bir uçak Boston Logan Havalimanı'na iniş yapar... Bu gizemli olayı araştırmak üzere, FBI Özel Ajanı Olivia Dunham (Torv) görevlendirilir. Ancak araştırma esnasında ortağı Özel Ajan John Scott (Valley), ölümün kıyısına gelir. Çılgına dönen Dunham, umutsuzca ona yardım edecek birilerini aramaya başlar. Bu durum, özel ajanımızı günümüzün Einstein'ı Walter Bishop'a (Noble) götürür. Ancak Bishop, 17 yıldan fazla zamandır akıl hastanesindedir ve ona ulaşabilmenin tek yolu da asi oğlu Peter'ı (Jackson) yardım etmeye ikna etmekten geçer. Özel Ajan Philip Broyles'ın (Reddick) emrindeki üçlümüz, zamanla o ölümcül uçakta yaşananların, çok daha büyük ve şok edici bir gerçeğin sadece ufak bir parçası olduğunu keşfedeceklerdir...
Kaynak: DIGITURK Web

Vakit buldukça izlediğim dizileri kendimce yorumlamaya çalışacağım. Bir şeyler izlemek isteyip de karar veremeyenler için bir rehber niteliğinde olur belki. İlk olarak Fringe'i ele aldım çünkü dizi hem final yaptı hemde benim bugüne kadar izlediğim ne iyi diziydi kuşkusuz. 



Dizimag'e girdiğimde şu yazıyı görmek beni ne kadar üzüyor anlatamam. Zira ne gereksiz diziler sezonlarca giderken (bknz; Gossip Girl) Frige gibi bir dizinin 5 sezonda bitip gitmesi üzdü. Ama bazen tadında bırakarak en iyisini yaptı diye de düşünmeden edemiyorum tabi. Fringe ile tanışmam tamamen tesadüf eseri oldu. Dizimagte öyle izleyecek bişiler ararken denk gelip, konusu merak uyandırınca başlamak istedim. İlk bölümü 80 küsür dakika olunca biraz tırstım ama öyle bir 80 dakika ki kendini hiç sıkmadan bunalmadan izletiyor. Ve ardından ara vermeden 2.bölüme geçmek isterken buluyorsunuz. Fringe'in her bölümü film tadında oluyor.
Olaylar bir sınır bilim FBI davasında Özel Ajan Olivia Dunham'ın Walter Bishop'a ihtiyaç duyması ile başlar ancak Walter'a ulaşmak sandığı kadar kolay olmayacaktır. Ancak Dunham bir yolunu bulup oğlu Peter Bishop yolu ile Walter'a ulaşcak. Ve bu üçlü akıl almaz şekilde muhteşem bir takımı oluşcaktır. Bundan sonraki her dava da beraber çalışcaklar. Ancak hiçbiri sıradan davalar değil hepsi birer sınır bilim davası. 
Paralel evrenler, observerlar, şekil değiştirenler, ışınlanma gibi bir çok sıra dışı olaylarla karşılaşacaksınız.
Fringe'in bir tek son sezonu pek sevemedim ama finali öyle bir bağladılar ki ağladım. Ama bölümün duygusallığına mı ağladım yoksa dizi bitti diye mi ağladım orası hala muamma. : )
Dizide benim favorim Walter ve Peter Bishop ikilisi ve tabiki Peter ve Olivia'nın aşkı.
Bilim Kurgu, Gerilim, Dram seviyorsanız. Vampirli kurtadamlı dizilerden gına geldiyse kesinlikle izlemekten zevk alacağınız bir seçenek olacaktır.
Diziyi izleyenler bu sembolleri bilir. İzlemeyenler ve izleyecek olanlarsa bu sembolleri merak edecekler. En azından ben etmiştim sizde edersiniz diye şimdiden aydınlatmak istedim. Bölümler başlamadan önce çıkan bu semboller sıradan, öylesine seçilmiş semboller değil. Hepsinin ayrı ayrı bir anlamı ve temsil ettiği şeyler var. Ve işin ilginç kısmı ayrı ayrı anlamlarının dışında bir araya geldiklerinde de bir anlam oluşturuyorlar ve bu şok edici.
Sembollerin anlamı ve diğer şeyleri merak edenler burayı ziyaret edebilirler.

İzlemeniz ve beğenmeniz dileğiyle, iyi seyirler.

4 yorum:

  1. Bu diziye başlasam mı diye bi kaç gündür aklımdaydı ve bu yazıyı görmek çok mutlu etti.
    İzlediklerim bitince hemen sırayı alacak teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim fikir edinmene yardımcı olduysa. Kesinlikle başla fringe'in tek kötü yanı bittiğinde yerine koyucak bir dizi bulamıyorsun:)

      Sil
  2. Çevremde çok izleyenin olduğu, bildiğim ama izlemediğim bir diiz. Belki bu kış ben de izlerim :)

    YanıtlaSil

Yorum için teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...