22 Eylül 2013 Pazar

John Green - Aynı Yıldızın Altında || Kitap Yorumu

Orijinal Adı: The Fault In Our Stars
Türkçe Adı: Aynı Yıldızın Altında
Yazar: John Green
Çevirmen: Çiçek Eriş
Sayfa Sayısı: 320
Basım Yılı: 2013
Dili: Türkçe
Yayınevi: Pegasus 
Satın Almak İçin: D&R | İdefix | Kitap Sihirbazı



Hayatın Anlamını Bulmanın, Âşık Olmanın ve Alınan Her Nefesin Farkına Varmanın Öyküsü
On altı yaşındaki kanser hastası Hazel Grace'in birkaç yıl daha yaşamasını garanti eden tıp mucizesine rağmen hastalığı ölümcüldür ve konulan teşhisle birlikte yıldızlar, öyküsünün son bölümünü çoktan kaleme almıştır.
Fakat Augustus Waters isimli yakışıklı bir sürpriz karakter, Kanserli Çocuklar İçin Destek Grubu'nda boy gösterince Hazel'ın hayatı bambaşka bir yöne sapar ve bu zeki çocuğun çekimine karşı koyamayan kızın öyküsü yeniden yazılır...
"Hayata, ölüme ve araya sıkışanlara dair bir roman olan Aynı Yıldızın Altında, John Green'in en iyi kitabı. Kahkaha atıyor, ağlıyor, hızınızı alamayıp tekrar okuyorsunuz."
Markus Zusak, Printz ödüllü bestseller yazarı "Aynı Yıldızın Altında evrensel konuları ele alıyor: Sevilecek miyim? Hatırlanacak mıyım? Bu dünyada bir iz bırakabilecek miyim?"
Jodi Picoult, New York Times bestseller yazarı"Dâhiyane... Çok etkileyici... Güçlü ve saf duygularla korkusuzca yüzleşebiliyor." TIME"Green, okurların aklından uzun süre çıkmayacak, göz kamaştıran iki gencin öyküsünü iyi bir gözlem yeteneği ve empatiyle anlatarak, rafta duracak bir kitaptan ötesini yazmayı başarmış." People"Bu romanı çekici kılan şey dakikada bir heyecanlı bir patlama yaşanması değil, 'sayılı günler içinde sonsuzca' yaşamaya çalışan karakterlerin gerçekliği."
The Washington Post"Buruk bir komedi, akılları baştan alacak bir romantizm ve insana hayat ile ölüme dair sorulan büyük soruları keyifle ve uzun uzun düşündüren bir kitap."
Horn Book"Aynı Yıldızın Altında bir aşk hikâyesi. Son dönem edebiyatın en içten ve dokunaklı romanlarından biri ama aynı zamanda korkunç bir zekâ, cesaret ve hüznün varoluşsal trajedisini de anlatıyor." Lev Grossman, TIME


O kadar uzun zamandır okumayı istiyordum ki bu kitabı okumayı. Sürekli bir sorun çıktı alamadım falan derken en son aldım ama okuma şenliği kapsamındaki kitaplardan sıra gelmedi. Her şey bittikten sonra sonunda dedim ve başladım okumaya. Yapılan yorumların 10'da 9'u kitabın -aşırı- duygusal olduğu yönündeydi. Ve bende her şeye ağlayabilen bir insan olduğumdan kitaba nedense nerde ağlıcam acaba, aha şimdi ağlıcam diye başladım ama hiç ağlamadım. Yer yer gözlerim doldu elbette ve evet hüzünlendim ama öyle hüngür hüngür ağlamadım. Tabi kitap içimde bir yerlere dokundu bunu inkar edemem.

Kitabın konusuna gelirsek; -Spoiler İçerebilir- Baş kahramanımız Hazel Grace troid kanseri ve sürekli oksijen tüpüne bağlı olarak gezmekte. Hazel hastalığı dolayısı ile kendini dış dünyaya hemen hemen kapatmış. Arkadaş edinmekten kaçınan sadece ailesini yakınında tutan bir kız ama annesinin ısrarları ile Kanserli Çocuklar Destek Grubuna katılır. Hiç istemeden gittiği o grupta ise hayatının mucizesi Augustus ile karşılaşır. Augustus destek grubuna sürekli gelen biri değil sadece arkadaşı Isaac'e destek olmak için gelmiştir ancak Hazel ile yolları o gün orda kesişir ve aslında bir daha hiçbir şey eskisi olmaz. Augustus da bir zamanlar kanser hastası olmasına rağmen o dönemde Hazel'e oranla çok daha sağlıklı. 
Daha öncede dediğim gibi Hazel kendini biraz insanlardan soyutladığı için aşka inanması ve yaklaşması çok kolay olmuyor. Çünkü o (kitaptaki içimi burkan benzetme ile) çevresindeki insanların hayatlarında el bombası gibi olmak istemiyor. Öldükten sonra onlarda sadece acı ve bir yara izi bırakmak istemiyor.Ancak aşk bir şekilde ele geçiriyor Hazel Grace'i ve o bunu şu şekilde ifade ediyor. "O okurken uykuya dalar gibi aşık oldum; önce yavaş yavaş, sonra bir anda." Öyle içime dokundu ki bu ifadesi. 
Ayrıca Hazel'ın bir baş ucu kitabı var defalarca okuduğu ve asla okumaktan bıkmadığı;  Peter Van Houten - Görkemli Izdırap kitap boyunca kitabın gerçek olup olmadığı kafamı kurcalayıp durdu. Dayanamadım, Google'da arattım ama maalesef bu kitapta yazarımız John Green'in kurgusundan başka bir şey değilmiş keşke gerçek olsa demeden de edemedim. Ki gerçek olsaydı bende kısmen Hazel gibi sonunun merakı ile yaşayamazdım.
Aynı Yıldızın Altında bana kalırsa sıradan bir aşk hikayesi değil. Yani aslında sadece bir aşk hikayesi değil. Kitap bize masum bir aşkın gölgesinde, kanserli çocukların ve onların yakınlarının yaşadıklarına da ışık tutuyor.
Aslında anlatcak bir çok şey var ama zaten bir sürü spoiler verdim birazı da süpriz kalsın.
Merak eden ve benim yorumumu bekleyen arkadaşlarım; alın okuyun, pişman olmazsınız.
Puanım; 5/5
Altı Çizili Cümleler:
  • Aşk her halükarda sözünü tutmak demek. Syf 67
  • Acı hissedilmeyi talep eder. Syf 69
  • "Peki" dedi sonsuzluk kadar uzun gelen bir süre sonra. "Belki peki bizim sonsuza dek'imiz olur." "Peki," dedim. Syf 79
  • Evlerin tuhaf yanı hayatlarımızın büyük kısmı içlerinde geçmesine rağmen dışarıdan sanki hiçbir zaman hiçbir şey olmuyormuş gibi görünmesi. Syf 146

1 yorum:

Yorum için teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...