18 Eylül 2013 Çarşamba

Rauda Jamis - Frida Kahlo; Aşk ve Acı || Kitap Yorumu

Orjinal Adı: Frida Kahlo
Türkçe Adı: Frida Kahlo, Aşk ve Acı
Yazar: Rauda Jamis
Çevirmen: Hülya Uğur Tanrıöver
Sayfa Sayısı: 304 + 16 syf fotoğraf albümü
Basım Yılı: 2002
Dili: Türkçe
Yayınevi: Everest Yayınları
Satın Almak İçin: D&R | İdefix




"Gecelerim, çarpan kocaman bir yürek gibi. Gecelerim aysız; pencereden süzülen gri ışığa gözünü kırpmadan bakıyor. Gecelerim ağlıyor, yastığım nemli ve soğuk. Gecelerim beni yokluğuna itiyor; seni arıyorum, yanımdaki dev bedenini, soluğunu, kokunu arıyorum. Neredesin? Bedenim, şu sakat külçe, senin sıcaklığında bir an kendini unutmak istiyor. Gecelerim paçavraya dönmüş bir yürek. Gecelerim beni aşkla tutuşturuyor, ama senin eksikliğini çektiğini biliyor ve bu gerçek karanlıkta bir bıçak gibi parlıyor. Gecelerim sana uçabilmek, seni uykunda sarmalayıp bana getirebilmek için kanatları olsun istiyor. Ama gecelerim her türlü deliliğin yasak olduğunu ve düzensizlik yarattığını biliyor. Gecelerim senin ve benim hazza eriştiğimizi görmek için röntgencilik yapmak istiyor, ama bedenim birkaç sokağın ya da adi bir coğrafyanın bizi ayırdığını anlayamıyor..."
Arka Kapak

Frida ile 3 sene önce tanışmıştım ingilizce hazırlık kitabımda taa o zamandan beri aklıma kazınmıştı. Onca acıya rağmen ayakta durabilen güçlü bir kadın. Üstelik çoğumuzun acı sandığı şeylerin acı bile olmadığını görüyorsunuz onun hayatına baktığınızda.. Bu kitabı uzun zamandır okumak istiyordum ama beni sarscağını bildiğimden duygusallığımın en aza indirgenmiş zamanlarında okumayı bekledim hep. Okurken ağlamadım belki ama içimde bir yerlere dokundu Frida. Tam anlamıyla şanssızlıklar prensesi bir kadın var karşınızda. Kitabın sonlarına doğru artık dedim ki ben olsaydım intihar ederdim herhalde. O kadar zor ki.. Geçirdiği çocuk felci yüzünden bacağında problemler olan Frida'nın hayatı 19 yaşında geçirdiği bir trafik kazası ile tamamen tepetakla gelecektir. 17 Eylül 1925'te okuldan eve dönerken sevgilisi ile içinde bulunduğu otobüse tren çarpar ve Frida ağır yaralanır. Hayatı boyunca kaza sonucunda kırılan omurgaları ve bacağındaki problem yüzünden 32 tane ameliyat geçirip en son bacağı kesilecektir. Tüm bu sağlık problemlerinin dışında duygusal dünyasında da sürekli çalkantılar yaşayan Frida tüm bunların içerisinde ayakta durabildiği için gerçekten çok güçlü bir kadındır benim gözümde.Hayatta en çok istediği şeylerden biri çocuk sahibi olmak olmasına rağmen Frida hamile kaldığı 3 çocuğunu da kaybedecektir ve bunları büyük bir acı ile resmetmiştir. Kocası (ünlü ressam) Diego Rivera'yı ölümüne sevmiştir Frida öyle ki Diego'nun tüm çapkınlıklarını, kaçamaklarını sineye çeker, kabullenir. En iğrencini bile. Diego bir dönem Frida'nın öz kardeşi Christina ile aşk yaşacaktır. Frida ile Diego bir dönem boşansalar da daha sonra tekrar bir araya gelip evlenirler. Frida'nın hayatına Diego'dan başkaları da girse onun sonsuz ve daimi aşkı hep Diego olmuştur ki bunu yaptığı otoportreler de görmek mümkün.

Her şeye rağmen okuduğum sanki bir biyografi değil de bir romandı. Çünkü gerçek olmasını istemeyeceğim kadar acı vardı, sancı vardı.

Altı Çizili Cümleler:
  • Umutsuz düşler insanı öldürür. Syf 4
  • Acılar geçicidir ama her sevinç, sonsuzluğa derin, en derin sonsuzluğa uzanır. Syf 15
  • Bu, bitmek bilmez bir can çekişmeden ibaret olan yaşamımla ilgili olarak şunu söyleyebilirim: Ben uçmak isteyip de uçamayan bir kuş gibiydim. Syf 26
  • "Belki sulugözlüyüm" diye düşündü, ama gözyaşlarımın hep haklı bir nedeni vardır! Eğer ağlamaya da gücüm kalmasaydı herhalde ölürdüm. Syf 95
  • Kendimi hem kendim için yaşayabilecek denli güçlü ve iç zenginliğine sahip hissediyorum, hemde değil bir davranışın, en ufak bir düşüncenin bile paralayabileceği kadar dayanıksızım. Syf 226
  • İnsanın kanını tükettiği gibi bende gözyaşımı tüketiyorum.. Gözyaşı, kanın negatif baskısıdır. Sonuçta aynı şeydir. Sözcüklerin, bedenin akması, sıvılaşmasıdır. Kabuk tutmayan yaraların sıvılaşmasıdır. Tabii, eğer insanın kökleri kurumuyorsa.. Syf 227
Kitabın sonundaki albümden;

2 yorum:

  1. Sayfa 15 de okuduğunuz sözün orijinali hakkında bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
  2. İnternet sitemde aşk acısı nasıl geçer konusunda bir yazı yazmıştım. Okumanızı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil

Yorum için teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...