18 Ekim 2013 Cuma

Okudum Bitti 29 : Jamie McGuire - Tatlı Bela | Beautiful 1

Orijinal Adı: Beautiful Disaster
Türkçe Adı: Tatlı Bela
Seri: Beautiful #1
Yazar: Jamie McGuire
Çevirmen: Boran Evren
Sayfa Sayısı: 424
Basım Yılı: 2013
Dili: Türkçe
Yayınevi: Yabancı Yayınları




Aşıksan başın belada! Abby Abernathy karanlık geçmişiyle arasına mesafe koymuş olan, alkol kullanmayan, küfür bile etmeyen kendi halinde bir kız, fakat hayatını dövüşerek kazanan ve vücudu dövmelerle kaplı yakışıklı Travis Maddox onun hayatını değiştireceğe benziyor.
İyi kız ve kötü çocuk... Bu birliktelik bir aşkın mı habercisi yoksa bir felaketin mi?
Tatlı Bela sadece bir "bestseller" değil, uluslararası bir fenomen. Yayımlandığı günden beri tüm dünyada büyük yankı uyandıran bu kitabı okumayan kalmayacak.

Aslında şuan Kinyas ve Kayra'nın yorumunu yapıyor olmam lazımdı ama lanet kitap bitmeyi geçtim ilerlemiyor bile. Öylesine bunaldım ki eğlenceli bişiler sıkıştırayım araya dedim ve elime bu geldi ilk.

Öncelikle yayınevine burdan selam kitap kelime hataları ve eksik harflerle dolu özellikle 246. sayfada bu durum tavan yapmış sinir oldum. Onun dışında kitabı elime alır almaz sürükledi götürdü ve bir gün içerisinde bitirdim.
Öncelikle seriye dikkat çekelim Beautiful serisi iki kitaptan oluşuyor ilk kitapta olaylar (başlı başına bir aşk hikayesi demek yerinde olur) kızın gözünden anlatılırken ikinci kitapta olaylara Travis'in yani erkeğin penceresinden bakıyoruz.

Tatlı Bela'da olayları Abby'nin gözünden okuyoruz. Abby arkadaşı America ile beraber hayatına yeni bir sayfa açmak için yaşadığı şehri terkedip başka bir şehre üniversite için gelir. America hangi ara bilmiyorum ama Shepy ile büyük aşk yaşar ve bir gece America, Abby'i Shepy'nin kuzeninin dövüştüğü bir dövüş gecesine götürür. Ve Travis ile Abby'nin yolları tam da burda kesişir. Abby'nin masum duruşundan etkilenen Travis daha ilk andan ona lakap takıp Güversin demeye başlar. Travis hafiften bana Daemon'u hatırlattı desem yeridir. Travis kötü çocuk demiyim de biraz gamsız bir adam hayatı tek gecelik ilişkiler üstüne kurulmuş, geçimini ve okul masraflarını dövüşerek karşılayan, motorcu, dövmeli yani hafif tehlikeli bir tip. Aslında Abby de sütten çıkmış ak kaşık değil ama her şeyini geçmişinde bırakmış ve açtığı beyaz sayfayı kirletmemek adına Travis'ten uzak durmaya çalışıyor. Tabi yer yer Abby bu uzak durma işini o kadar abartıyor ki sinir oluyorsunuz. Hatta ben bir ağzının ortasına vurmak bile istedim. Bunlar önceleri arkadaş arkadaş takılsalar da Abby, Travis ile girdiği bir iddayı kaybedip 1 aylığına onun dairesine yerleşir ve onun yatağında (masumca) onunla uyur. Ancak ateş ile barut yanyana geldiğinde yangının çıkması ne kadar sürer ise bunların arkadaşlığı da o kadar sürüyor. Ve gel-gitler ile dolu bir ilişki o an başlıyor. Abby resmen Travis'i köpek ediyor diyebilirim. Kendisni de çocuğu da perişan ediyor hatun. Ama sonunda ayrı kalamayıp birbirlerine koşuyorlar. Ve SPOİLER vererek kitabın sonunda evlenerek mutlu sona ulaşıyorlar. 

Tabi ki evlilik aşamasına gelene kadar onca yol kat edip onca olay atlatıyorlar. Okuyun, eğlenin diyebileceğim bir kitaptı.


Dipnot: Gerçek adını bilmiyorum ama Travis'i herkes Teen Wolf dizisindeki Jackson ile özdeştirmiş. Hiç sevmiyorum o çocuğun da tipini:P

Benim okurken aklıma ise direkt Mario Casas geldi Aşka Yükseliş filmindeki karakteri ile.
Travis'in motora olan düşkünlüğü, kıskançlığı, öfke problemi, Abby ile ettiği dans ve Abby'nin Parker ve Travis arasında kalışı direkt filmi gözümün önüne getirdi. İzlemediyseniz izleyin derim.

Altı Çizili Cümleler


  • Sıradışı olan sadece ben değildim ve o sadece o da değildi, birlikteyken olduğumuz şeydi.
  • "Geleceği düşündüğümde seni görüyorum."
  • "Benim yuvam sensin."
  • Teni tenime değdiği anda kendimi güvende hissettim. Kollarındayken böylesine evde hissetmek bir zamanlar beni çok korkutmuştu ama o anda bu kadar korkunç bir şey deneyimledikten sonra kendimi bu kadar güvende hissedebildiğim için şükran doluydum. Birisinin yanında böyle hissedebilmemin tek bir anlamı olabilirdi. Ben ona aittim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum için teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...