17 Temmuz 2014 Perşembe

A. J. Betts - Zac ve Mia || Kitap Yorumu



Orijinal Adı: Zac and Mia
Türkçe Adı: Zac ve Mia
Yazar: A.J. Betts
Çevirmen: Fatma Zeynep Öztürk
Sayfa Sayısı: 328
Basım Yılı: 2014
Dili: Türkçe
Yayınevi: Pena Yayınları
Tür: Genç-Yetişkin
Satın Almak İçin: D&R | Oku Oku




Hastanede olan Zac'in en son tahammül edebileceği şey odasının yanına ona gore garip bir müzik zevki olan öfkeli ve inatçı birinin yani Mia'nın gelmesidir. Gerçek hayatta Zac asla onunla arkadaş olmazdı. Ancak hastanelerin kendi kuralları vardır ve burası başka bir dünyadır. Burada iletişim için duvara bir tıkla başlayan ve hemşireler üzerinden notlarla devam eden dostluk, ikisini de hiç beklemedikleri bir geleceğe götürür.


 Neden bilmiyorum ama bu kitap çıktığı ilk andan beri radarımdaydı. Zac ve Mia, Zac ve Mia diye sayıkladığımı biliyorum. Turdaki kızlarda biliyor :D Konusunu çok sevmiş, merak etmiştim. En son Eren'in vblogta da sevdiğini duyduğumda okumalıyım dedim. Zaten doğum günümde annem kitap alcaktı araya sıkıştırdım bunuda. Velhasıl kitaba başladım.


Artık çok beklenti içine girdiğim için mi , kitabı hayal dünyamda çok büyüttüğüm için mi bilmiyorum ama bir şeyler eksik geldi. Sanırım ben bu kitapta bulunduğundan daha yüksek seviyede duygusallık bekliyordum.
Hikayesi gerçekten çok iyiydi ama bilmiyorum bir şeyler eksikti. O eksiklikler de kitaba 3.5 puan verdirdi.
Eğer benim gibi büyük hayalleriniz yoksa kitaba dair alın okuyun kesinlikle seversiniz.
Lafı çok uzatmadan gelelim kitabın konusuna ;
Zac & Mia ; Bir hastanenin onkoloji bölümünde yolları kesişen iki gencin hikayesi. Zac lösemi, ilik nakli olmuş ve hastanede ki günleri sayılı. Ve o dönemde hastaneye yeni bir kız gelir.(Mia) Geldiği gün son ses Lady Gaga açarak Zac'i çıldırtır ve duvara vurarak kızı susturma yoluna gider ancak bu durum onda bazı sebeplerden ötürü suçluluk yaratır. Daha sonrasında hemşire ile not yollayarak şarkı dinleyebileceğini yazar.
Mia ise kemik kanseri ancak hastalığı bir türlü kabullenemez. Bu dönem onun için inanılmaz zor olur.Bir süre duvar tık tıklamaları ve facebook üzerinden Zac ile iletişimleri devam eder.Zac, Mia'ya ne kadar şanslı olduğunu onun %90 şansı olduğunu söyler. Bu arada Zac sayılara ve istatistiğe takıntılı biri. Zac'in hastaneden ayrılacağı gün Mia ise ameliyata girecektir. Kanserli kemiği alınıp yerine kemik nakli yapılacak. Ancak Mia ameliyattan çıktığında, ameliyat sırasında yaşanan son dakika değişikliği sayesinde tek bacakla uyanır.
Ve bunu kaldıramaz. Daha tedavisi tamamlanmadan hastaneden kaçar ve Zac'e gelir. Olaylar bundan sonra tamamen değişir ve kitapta sevdiğim kısım başlar.  Zac ve Mia'nın yarı dostluğu yarı sevgi dolu ilişkisi içinizi ısıtacak kitabın sonunda bir son dakika golü atılmaya çalışılmış ancak bana kalırsa bir eksiklik vardı. İstenen şey tam olarak yakalanamamış.
Başta da dediğim gibi konuyu ne kadar seversem seveyim duygusal olarak eksikti.


Şöminede kıvılcımlar daha yukarı sıçrıyordu. Keşke bir yaşam da böyle kolay bir şekilde çatırdasa ve yok olsaydı.
Kanserin insanı daha güçlü kıldığını söylüyorlardı. Ama doğru değildi. Kanser zihinle alay ediyordu. Kaşıyamayacağın bir kaşıntı ve incinmesi bitmeyen bir kalp veriyordu.
Düşünüyorum da bir otobüse binersem ve yeterince uzağa gidersem, en sonunda dünyanın kenarından düşerim.
Bu gece kendimi unutmak istiyordum. Kâbuslardan uzakta birinin kollarında olmak istiyordum; rüya görmeden, uyuyarak. Bir kesirden fazlası olmak istiyordum.

3 yorum:

  1. Eren'in de bahsettiği gibi insanı ağlatacak kadar etkili olmamasıdır belki de eksik olan :)

    YanıtlaSil
  2. Selam. Yorumuna katılıyor. Wattpad üzerinden okunacak bir hikayeydi ama konusu nu sevmiştim. Böyle sonunda Zac için ağlayacağımız bir olay olabilirdi. Yapılmaya çalışılmış ama pek başarılı olduğu söylenemez. Görüşürüz :))
    -R

    YanıtlaSil

Yorum için teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...