28 Temmuz 2013 Pazar

Tess Gerritsen - Cerrah || Kitap Yorumu

Orjinal Adı:  The Surgeon
Türkçe Adı: Cerrah 
Yazarın Adı: Tess Gerritsen
Çevirmen: Ali Cevat Akkoyunlu
Sayfa Sayısı: 300
Baskı Yılı: 2009
Yayınevi: Doğan Kitap
Dili: Türkçe

Arka Kapak:Cerrah bizimle konuşuyor. Ve bu tedirgin edici sohbetten kan sızıyor...

Bu romanın her satırından kan sızıyor... Kitaba adını veren, planlı ve kanlı katil Cerrah gerilimi her an ayakta tutuyor. 
Dr. Catherine Cordell Savannahda seri cinayetler işleyen bir katilin vahşi saldırısına uğramıştır. Saldırgandan onu silahla vurarak kurtulmayı başarmıştır. Şimdi Bostondadır. Ancak başka bir katil bu kentte de gerilim yaratmaktadır. Kadınların rahimlerini kesip alan ve korkunç işkencelere tabi tutan adama Cerrah adı verilmektedir. Catherine Cordell birdenbire bu katilin de hedefi haline gelecektir. 
Çok satanlar listesinin müdavimlerinden Tess Gerritsenin insan bedenini ve ruhunu en ince ayrıntısına kadar tarif ettiği tıbbî gerilim romanlarından beşincisi olan Cerrah, inandırıcı kahramanları, sürükleyici diyalogları ve sürekli tırmanan gerilim duygusuyla bu türü sevenlerin hayran olacağı tarzda bir roman. Doğan Kitapın yılın gerilim romanı olmasını beklediği Cerrahda Gerritsen tıpkı kahramanının neşterini kullandığı gibi kalemini ustaca oynatıyor. 
Kitaptan bir bölüm...
"Kanlarından tanıyacağım onları.
Raftaki tahlil tüplerini, çikolata kutusunun içindekileri ağzı sulanarak, hangisinin daha lezzetli olduğuna karar vermeye çalışan birinin oburluğuyla seyrediyorum. Kanımız en az bizler kadar özel, zaten çıplak gözle bile parlak kırmızıdan vişneçürüğüne kadar çeşitli tonları fark edebiliyorum. Bize bu geniş renk paletini neyin verdiğini iyi biliyorum; mesela kırmızı, farklı oksijenlenme aşamalarındaki hemoglobinden geliyor. Bu sadece kimya, kimyadan başka bir şey değil, ama şey, böyle bir kimyanın gücü insanı sarsmaya, dehşete düşürmeye yetiyor. Kanın görüntüsü bile hepimizi etkiliyor.
Her gün görmeme rağmen, kan beni hâlâ heyecanlandırıyor." 
(sayfa 232)
(Tanıtım Yazısından)

"Tüyler üpertici... Cerrah okuru daha ilk sayfadan avucunun içine alacaktır."
- Chiago Tribune
"Yüreğinizin çarpmasına, nabzınızın hızlanmasına hazırlanın... Eğer aradığınız yüksek voltajlı gerilimse, doğru kitabı buldunuz demektir."
- Romantic Times
"Sürükleyici... Kitabı okurken kapınızın kilidini bir daha kontrol edeceksiniz."
- The Gazette

Değerlendirmem: Öncellikle Cerrah çoğunluğun olduğu gibi benim ilk Tess Gerritsen kitabım değildi. Bıçak Sırtını okuduktan sonra Rizzoli & Isles'a başlamıştım dizi olarak doğal olarak bir bilgim vardı kitap ile ilgili ama kitabı okurken dizi ve kitabın bambaşka olduğunu gördüm.  Zaten dizi Cerrah kitabının sonundan başlıyor.

Neyse kitaba gelirsek; Cerrah, Rizzoli & Isles serisinin ilk kitabı.
Genel olarak güzeldi sürükledi ama kitabın içinde bir kopukluk sezdim. Cerrah'ın iç konuşmaları ve o an olanların arası bıçak kesiği gibi geçişler insanın aklını bulandırıyor.
Ve bir eksi olarak kitapta gereğinden fazla tıbbi terim geçtiğini düşünüyorum.
Onun dışında kitapta heyecan hiç düşmedi.
Tıp fakültesinden atılan bir adamın seri cinayetlerini anlatıyor ancak bunlar sıradan cinayetler değil. Katil kurbanlarını rastgele seçmiyor. Kurbanlar birbirinden habersiz ancak çok büyük ortak özellikleri olan kadınlar.
Ama asıl hedef Dr. Catherine Cordell.
Bir insanın nasıl sapkın fantazilere sahip olabileceğini görmek gerçekten dehşet verici.
Daha fazla detay verip heyecanını kaçırmak istemiyorum. Okuyun, ürperdiğinizi göreceksiniz.
Puanım:5/4

Altı Çizili Cümleler:


* Hayatında belirli bir düzeni ne kadar korumaya çalışırsan çalış, kendini yanlışlara, kusurlara karşı ne kadar korumak istersen iste,

her zaman gözden kaçıracağın bir leke, bir hata olacaktır. Seni hep bir sürpriz bekleyecektir.
* Kötülük ölmüyor. Asla ölmüyor. Sadece yeni bir yüze, yeni bir isme bürünüyor. 
Bize sadece bir kez dokunması, bir daha çarplmaya karşı bağışıklığımız olduğu anlamına gelmiyor. 
Yıldırım da aynı yere iki kere düşebilir.




2 yorum:

  1. Merhabalar,
    Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için, bende iade-i ziyarette bulundum.
      Gerçekten çok güzel tarifler var daha detaylı inceleyeceğim fırsat bulurmaz.
      Sevgiler:)

      Sil

Yorum için teşekkürler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...